Церковно-славянский язык. Контрольная работа № 2 (Вариант 2)
Цена, руб. | 400 |
Номер работы | 19010 |
Предмет | Религия |
Тип работы | Контрольная |
Объем, стр. | 11 |
Оглавление | "Задание № 1 Преобразуйте русские инфинитивы в церковнославянские (при этом значение глагола может измениться) и запишите их по-славянски: Каяться Переложить Сhчь Течь Заколоть Ворочаться Задание № 2 Проспрягайте в двойственном числе настоящего времени глаголы разум‘ти, молити. Задание № 3 Выпишите из текста глаголы архаического спряжения. Определите лицо и число, укажите их начальную форму. O%ни1 же рt1ша къ нему2: почто2 e5ченицы2 i5jа1нновы постя1тся ча1стj, и5 мл8твы творя1тъ, та1кожде и5 фарbсе1йстbи: а5 твои2 z5дя1тъ и5 пbю1тъ; Пи1сано бо э3сть, z3кj а3гг8лjмъ свои6мъ заповt1сть j5 тебt2 сохрани1ти тя2. А%ми1нь гл8го1лю тебt2: не и5зы1деши nту1ду, до1ндеже возда1си послt1днbй кодра1нтъ. Рече1 же пе1тръ: сребра2 и5 зла1та нt1сть e5 менэ2: но э3же и3мамъ, сbе2 ти2 даю2: во и3мя i5и8са хрcта2 назjре1а, воста1ни и5 ходи2. Задание № 4 Поставьте глаголы в форму сложного будущего времени, один из глаголов проспрягайте в сложном будущем времени полностью. I%%jа1ннъ e3бj крести1лъ э3сть водо1ю, вы1 же имати креститис#я дх8омъ ст8ымъ. И% гл8го1лаше и4мъ: а5ми1нь гл8го1лю ва1мъ, z3кj су1ть нt1цыи n здt2 стоя1щихъ, и4же не имутъ вкусити сме1рти, до1ндеже ви1дятъ црcтвbе бж8bе прише1дшее въ си1лt. И%ди2, э5ли6ка и3маши, прода1ждь и5 да1ждь ни1щымъ: и5 имаши им‘ти сокро1вище на нб8си2. Задание № 5 Проспрягайте в аористе и имперфекте глаголы носи1ти, болt1ти. Подчеркните те формы, в которых не только основы, но и окончания аориста и имперфекта различаются. Задание № 6 Укажите основу инфинитива и проспрягайте глаголы па1сти, возлещи2, и5спещи2в аористе единственного числа. па1сти возлещи и5спещи Задание № 7 Поставьте глаголы в указанные формы. Задание № 8 Проспрягайте полностью глагол молитися в перфекте и глагол jбрtсти в плюсквамперфекте. Задание № 9 Поставьте глаголы в указанные формы. Задание № 10 Выпишите глаголы, стоящие в повелительном, желательном и сослагательном наклонении, определите лицо и число этих глаголов. Не e5молчи1мъ никогда2, бцlе, си6лы твоя6 глаго1лати недосто1йнbи: а3ще бо ты2 не бы2 предстоя1ла моля1щи, кто1 бы на1съ и5зба1вилъ n толи1кихъ бt1дъ; кто1 же бы сохрани1лъ до ны1нt свобj1дны; Во1ду проше1дъ z3кj су1шу, и5 э5гw1петскагj pла2 и5збtжа1въ, i5и8льтянинъ вопbя1ше: и5зба1вителю и5 бг8у на1шему пои1мъ. Просвtти1 ми раз¢мныя o3чи сердэ1чныя, да не e5сну2 въ сме1рть. Посла2 два2 n e5чэни1къ свои1хъ, гл8го1ля: и5ди1та въ пря1мную ве1сь: и5 въ ню1же входя6ща j5бря1щета жребя2 привя1зано, на не1же никто1же николи1же n челов’къ всt1де: nр’шша э4 приведи1та. И% запрети2 и4мъ мно1го, да никто1же e5вt1сть сегj2. Задание № 11 Выпишите подчеркнутые глаголы, определите наклонение, время, лицо, число, род (если есть), укажите начальную форму этих глаголов. Переведите текст. При o3вчей купt1ли, человt1къ лежа1ше въ не1мощи, и5 ви1дtвъ тя2 гдcи, вопbя1ше: человt1ка не и3мамъ, да э5гда2 возмути1тся вода2, вве1ржетъ мя2 въ ню2. и5 а3бbе e5милосе1рдився сп8съ глаго1летъ къ нему2: тебе2 ра1ди человt1къ бы1хъ, тебе2 ра1ди въ пло1ть j5блеко1хся, и5 глаго1леши: человt1ка не и3мамъ. возми2 o3дръ тво1й и5 ходи2. Задание № 12 Образуйте действительные причастия настоящего времени от глаголов взыва1ти, болt1ти, пасти2 в формах, указанных в таблице (задание выполняется в нижеследующей таблице; также задания 13, 14, 17). Задание № 13 Образуйте действительные причастия прошедшего времени от глаголов воста1ти, чи1стити, вести2. Чтобы правильно найти основу причастия, сначала образуйте аналогичное русское причастие. Например: печь – пек-ш-ий, плести – плет-ш-ий Задание № 14 Образуйте от глаголов совершенного вида с суффиксом -и- восхвали1ти, и5скуси1ти действительные причастия прошедшего времени по двум моделям. Задание № 15 Выпишите из текста причастия, определите их формы (залог, время, краткое/полное, род, число, падеж), приведите начальную форму (м.р. ед.ч. И.п.). Ви1дящи му1драя софi1я слуги6, прише1дшя зва1ти ю4 со дще1рьми ко царю2 а5дрbа1ну, и5 позна1вши вину2 призва1нbя своегj2, ста2 со ча1ды свои1ми на моли1тву, по1мощи бг8а прося1щи: по моли1твt же, э3мшяся за ру1цt, z3коже вtне1цъ e5плете1нный, и5дя1ху вку1пt, пою1щя хрcту2 бг8у: а5ллилу1bа. Бу1рю вну1трь и5мt1яй помышле1нbй сумни1тельныхъ, пе1тръ e5топа1ше: e5зрt1въ же во плоти1 тя су1ща i5и8се, и5 по вода1мъ ходя1ща, позна1 тя бг8а и3стиннаго, и5 ру1ку сп8се1нbя получи1въ рече2 а5ллилу1bа. Задание № 16 Выпишите из данных предложений прилагательные в сравнительной степени, образованные от других основ (супплетивные формы), и укажите их положительную степень. И% не по мно1зtхъ дне1хъ собра1въ все2 мнi1й сы1нъ, nи1де на страну2 дале1че, и5 ту2 расточи2 и5мt1нbе свое2, живы1й блу1днj. Не та1кj же бу1детъ въ ва1съ: но, и3же а3ще хо1щетъ въ ва1съ вя1щшbй бы1ти, да бу1детъ ва1мъ слуга2. И% жена2 нt1кая... мно1гj пострада1вши n мнj1гъ врачэ1въ, и5 и5зда1вши своя6 вся6, и5 ни э5ди1ныя по1льзы j5брt1тши, но па1че въ го1ршее прише1дши: слы1шавши j5 i5и8сt, прише1дши въ наро1дt созади2, прикосну1ся ри1зt э5гj2. Задание № 17 а) Образуйте формы сравнительной степени прилагательных чи1стъ, го1рекъ, глубо1къ при помощи суффиксов -tйш-, -айш-. б) Образуйте формы сравнительной степени прилагательных го1рекъ, глубо1къ при помощи архаического суффикса -ьш-. Задание № 18 Найдите и подчеркните в предложениях синтаксический оборот «двойной винительный»; переведите предложения. И% и5з7я1тъ э5го2 n всt1хъ сворбе1й э5гj2, и5 даде2 э5му2 благод1ать и5 прему1дрость пред7 фараj1номъ царе1мъ э5гw1петскимъ, и5 поста1ви э5го2 нача1льника над7 э5гw1птомъ и5 над7 всt1мъ до1момъ свои1мъ. И#рjдъ бо боя1шеся i5jа1нна, вt1дый э5го2 му1жа пра1ведна и5 ст8а. Ст8ы1й а3гг8ле... моли1ся за мя2 ко гдcу, да e5тверди1тъ мя2 въ стра1сt свое1мъ, и5 досто1йна пока1жетъ мя2 раба2 своея2 бл8гости. Задание № 19 Найдите и подчеркните в предложениях синтаксический оборот «дательный самостоятельный»; переведите предложения. И% помоли1вшымся и4мъ, подви1жеся мt1сто, и5дt1же бя1ху со1брани, и5 и5спо1лнишася вси2 дх8а ст8а, и5 глаго1лаху сло1во бж8bе со дерзнове1нbемъ. И% e3трj, но1щи су1щей ptлj2, воста1въ, и5зы1де, и5 и3де въ пу1сто мt1сто, и5 ту2 мл8тву дt1яше. Судbи2 сtдя1щу, и5 а3гг8лjмъ стоя1щымъ, трубt2 глася1щей, пла1мени горя1щу, что2 сотвори1ши, душе2 моя2, ведо1ма на су1дъ. Задание № 20 Найдите и подчеркните в предложениях синтаксический оборот «дательный с инфинитивом»; переведите предложения. E%слы1ши, гдcи, гла1съ моле1нbя моегj2, внегда2 моли1ти ми ся къ тебt2, внегда2 воздt1ти ру1цt мои2 къ хра1му ст8о1му твоему2. ...z3кj предста2 j5десну1ю e5бо1гагj, э3же спасти2 n гоня1щихъ ду1шу мою2. И% e5жасо1шася вси2, z3коже стяза1тися и4мъ къ себt2, глаго1лющымъ что2 э3сть сbе2 и5 что2 e5че1нbе но1вое Задание № 21 Переведите текст, используя прямой порядок слов. И#же дре1вле i5а1кjву въ со1ннtмъ видt1нbи лt1ствицу къ нб8си2 возводя1щую показа2, то1й и5 тебt2, ст8е кw=рi1лле, э5ще2 o3троку су1щу, въ ди1внtмъ снt2 софi1ю дt1ву j5бручи2: се1 же бы1сть престо1лу э5гj2 присtдя1щая прему1дрость, z3же въ любви2 всевы1шнягj e5тверди1 тя. Ра1дуйтеся, z3кj прогнt1вавшbи гдcа и3мутъ ва1съ пред7 ни1мъ предста1тэли: ра1дуйтеся, z3кj e5гожда1ющbи э5му2 и5мt1ютъ вы2 покрови1тэли. Задание № 22 Разберите подчеркнутые слова по прилагаемым схемам морфологического разбора и переведите текст. СУЩЕСТВИТЕЛЬНОЕ – 1) начальная форма – И.п., ед.ч.; 2) тип склонения; 3) разновидность; 4) род; 5) число; 6) падеж. ПРИЛАГАТЕЛЬНОЕ – 1) начальная форма – м.р., ед.ч., И.п.; 2) притяжательное/непритяжательное; 3) разновидность склонения; 4) краткая/полная форма; 5) род; 6) число; 7) падеж. МЕСТОИМЕНИЕ – 1) разряд по значению; 2) краткая/полная форма (если есть); 3) лицо (для личных); 4) род; 5) число; 6) падеж. СПРЯГАЕМАЯ ФОРМА ГЛАГОЛА – 1) начальная форма – инфинитив; 2) наклонение; 3) время; 4) лицо; 5) число; 6) род (если есть). ПРИЧАСТИЕ – 1) начальная форма – м.р., ед.ч., И.п.; 2) залог; 3) время; 4) краткая/полная форма; 5) род; 6) число; 7) падеж; 8) инфинитив, от которого образовано причастие. А#гг8лjвъ творе1цъ и5 гдcь си1лъ предуста1ви ва1съ вы1ти просвtти1тэли z5зы1кjмъ словэ1нскимъ: тогj2 ра1ди и5 бл8года1ть э5гj2 бt2 съ ва1ми, j5гражда1ющи и5 e5крtпля1ющи ва1съ во вся6 дни6 живота2 ва1шегj, ю3же помо1щницу себt2 и5му1ще, сла1ву бж8bю во градt1хъ и5 пусты1нехъ, дt1лы и5 словесы2 вtща1ли э5сте2 вс’мъ. тt1мже и5 мы2, z3кj nрасль z5зы6къ вt1рою хрcто1вою n ва1съ просвtще1нныхъ, воспtва1емъ ва1съ, глаго1люще: Ра1дуйтеся... " |
Цена, руб. | 400 |
Заказать работу «Церковно-славянский язык. Контрольная работа № 2 (Вариант 2)»
Отзывы
-
20.11
Виктория, большое вам спасибо! Очень быстро все, даже не ожидала ))
Екатерина -
11.11
Сергей, большое Вам спасибо, защитила на отлично! Сказали, хорошая работа. Этого бы не было без Ваше
Наталья -
01.11
Это все благодаря вам. Я уже по вашим материалам тут все изучаю. Спасибо огромное вам и автору! Гос
Оксана